Bananmuffins med hjemmelaget yougurt!

l1010500

I denne posten ville jeg teste en ide jeg fikk fra et bilde, samt dele to gode oppskrifter. Bildet jeg hadde sett viste en slags kornblanding i en muffinsform. Istedenfor å fylle formen var blandingen spredt slik at kjernen ble hul. Perfekt til å fylle med din favorittyogurt.

Oppskriften jeg brukte for å lage min egen spiselige yougurtbolle er egentlig en bananmuffins. Blandet sammen med deilige valnøtter og havre. Jeg bruker ikke så ofte banan når jeg lager mat. Men synes det er genialt som en erstatning til sukker, om du vil at retten du lager skal smake naturlig søtt. Hvem har ikke smakt banan-brød eller bananpannekaker? Det funker!

l1010486
1 banan
3 egg
150 g valnøtter
1 dl havre – eller nok til at røren blir fast
1 ts kanel
1/2 ts salt
1 ss fiber husk – for en fastere blanding

1ss agavesirup -valgfritt, om du vil ha en søtere blanding

Start med å blande banan og egg ved bruk av stavmikser. Deretter tilsetter du salt og kanel. Knus valnøttene i mindre biter og bland disse i røren sammen med havren og fiber husk.

Det er lurt å la røren stå å svelle i 5-10 minutter. Så former du blandingen til små skåler i muffinsformen, og setter disse i ovnen på 200 grader. La de stå i 15.20 minutter. til de blir lysebrune.

Mens dine spiselige skåler står i ovnen kan du sette igang med å lage den hjemmlagde, melkefrie yougurten.

1 banan
1 avokado
Saften fra 1/2 sitron
Valgfri smak, jeg valgte blåbær, ca 2 hånfuller.

Her kan du også velge å tilsette agavesirup for en søtere smak.

l1010523

Dette kaller jeg en appetittelig lunsj!

 

Musikk til maten: Banana Pancakes – Jack Johnson.

Leave a Reply

